Т ези дни се проведе конференцията Energy of Tomorrow, една част от която бе посветена на електрическата мобилност. Към момента у нас има около 19 000 електрически автомобила (нови и употребявани), на този фон и мнението на управителя на „Електрохолд ИПС“ Милен Христов звучи бомбастично.
В следващите пет-шест години електрическите автомобили в България ще са над 100 000“, прогнозира Христов.
Той смята, че в момента фокусът е върху масовизацията на зарядните станции, но смята, че има изоставане с достъпа на възможности за зареждане на електромобила до всеки дом и офис.
„През 2024 година 4% от всички нови коли са били електрически, като по този пазарен показател страната ни може да се сравнява с дела на електромобилите в страни като Чехия или Гърция“, посочи Александър Бойчев, продуктов мениджър на Renault леки автомобили, KEOS Sofia.
Той обърна внимание на предизвикателствата заради политиката на подпомагане и стимулиране за покупки на електрически коли и напомни, че субсидиите в Европейския съюз не са еднакви, но се надява чрез бъдещите решения на Европейската комисия да има мерки за облекчения и това да е изведено в обща инициатива за всички граждани на ЕС.
Димо Колчев, изпълнителен директор на Eldrive, се надява, че с развитието на публичната мрежа електромобилите ще ползват повече зарядни станции на по-кратки разстояния. Колчев съобщи, че при 19 000 регистрирани автомобили България разполага с 3000 зарядни точки, но те не са равномерно разпределени в цялата страна и над 70% концентрация на използване.